luni, 21 iulie 2008

Legea lui Moisil

Această lege ne învaţă că “nimic nu costă mai mult decât neştiinţa”. O fi adevărat, n-o fi?

Citat de pe grupul Yahoo al Jupiterului: “Fiecare e liber sa faca ce vrea, dar parerea mea e ca asemenea actiuni (site, ziar, televiziune) nu ne ajuta, ci dimpotriva irita si mai mult si, asa cum s-a mai zis ne scad din valoarea apartamentelor.”


Să analizăăăm… cam ce opţiuni avem:

  1. Presupunem că în complex nu există nici o problemă a construcţiilor. Acuma-i simplu. Nu trebuie să facem nimic. Dar intr-un an, doi, încep să răsară ţânţari prin subsoluri, aerisim băile prin dormitoare, călcăm pe lângă alei ca să nu ne rupem picioarele. Chestii uzuale, nici nu pomenesc de vreun accident care să aibă legătură cu chestii mai grave. Scotem bani şi le reparăm? Poate. Să vedem cine-i dispus… Asta aşa, ca să nu le scadă, vezi doamne, valoarea.
  2. Presupunem că în complex sunt probleme, dar le ignorăm şi ne facem că nu există. Şşşt, să nu cumva să scadă valoarea apartamentelor. Aşteptăm un an, doi să ajungem în situaţia descrisă la punctul anterior. Ce facem atunci? Băgăm mâna în buzunar, ca să nu scadă valoarea.
  3. Acceptăm că există probleme şi facem tot ce-i posibil ca ele să fie remediate pe banii ălora de le-au creat. Se repară şi… nu scade valoarea. Ţin mult şi bine şi… nu scade valoare. Nu trebuie să plătim noi şi, culmea… tot nu scade valoarea.

A văzut cineva o dacie tunată? Îmi inchipuiam… Eleroane, spoilere pe ea, apţibilduri cu flăcări, jante de aliaj, tobă de inox, fiţe. Acum, a văzut cineva o dacie tunată, trasă pe marginea drumului, cu unu’ băgat pe jumate sub capotă, cu mâinile pline de ulei? Nimic nu mă reţine să o compar cu complexul Jupiter. Nou, frumos, cu grădini, cu apă, cu amoraşi, cu fântână de prost gust, cu gresie pe holuri, dar tot timpul trebuie reparat la el. Cred că nu asta intenţionam când am cumpărat apartamente aici. În mod normal, la o construcţie nouă, 15 ani n-ai ce repara la ea. La Jupiter, după juma’ de an, sunt reparaţii de făcut, cu duiumul. Pleu suflat cu aur.

Şi, dacă-mi aduc eu bine aminte, cineva chiar avea de gând să facă recepţia finală a ansamblului.

Ori, dacă citez din lege (H.G.273/1994, Cap.3, Art.32): “Recepţia finală este convocată de investitor în cel mult 15 zile după expirarea perioadei de garanţie”. Mie expirare de garanţie îmi spune ceva nasol. Nu ştiu altora… Ca să dezvolt, după recepţia finală e un fel de prinde orbu’, scoate-i ochii. Dacă mai ai pretenţii ca cineva să vină să repare, trebuie dovedit în instanţă că nu le-am stricat noi după perioada de garanţie. Cu avocaţi, cu martori, cu expertize, tot tacâmul. Sau înghiţim în sec şi le facem pe banii noştri. Deh, valoarea...


Hai că să mai repare câte ceva, s-au apucat. Bine, prost, intenţia contează… Dar cui se datorează această intenţie. Ălora de au dus o activitate susţinută de a sta cu mâinile-n sân? Miram-aş. Ori ălora care întreprind aceste acte condamnabile de iritare şi de scădere a valorii investiţiilor unora? Eu m-aş mai gândi inainte să scot aşa ceva din tastatură.

18 comentarii:

Anonim spunea...

Ca bine zici. Oricum la cum se prezinta situatia cei care au facut o simpla investitie cred ca ar trebui sa miste repede, sa gaseasca niste naivi cuminti si ocupati, care n-au timp sa caste ochii si nici sa protesteze si sa le vanda la "valoarea" lor adevarata.

Anonim spunea...

salut,din informatii extrem de sigure,pe locul pe care s-a ridicat jupiter,a fost o groapa de gunoi,umpluta in 77,cu resturi de la cutremur....fundarea nu este facuta tocmai ok,cineva zicea chiar ca unul din blocuri este inclinat.

Anonim spunea...

Oare de ce se tot amana preadarea unei copii a cartii tehnice catre asociatia de proprietari ??? Oare de ce se incerca intimidarea tuturor prorpietarilor ce au un punct de vedere diferit de cel al conducerii RCC prin diferite misloace ??? Oare de ce se grabeste predarea unei constructii neterminate inca (mentionez aici lista lunga de remedieri care trebuiesc facute + facilitatile promise in antecontract exclusiv locatarilor din Jupiter) ???

Anonim spunea...

Nu avem nicio garantie ca lucrurile sunt bine facute, sau ca suntem in siguranta, iar investitorul in loc sa ne prezinte documentatia si dovezi ca lucrurile sunt in regula, le ascunde si mai mult ne ignora. Ce inseamna asta?

Anonim spunea...

As dori si eu ca cel ce scrie aceste randuri sa ne explice logic cum ajuta ele la rezolvarea problemelor din complex? sau, daca nu ajuta, care este scopul lor?

Anonim spunea...

Optiunea 3 este cea cu care e, probabil, de acord toata lumea.
Numai ca modul acesta de comunicare (prin blog) este complet nepotrivit.

rovine spunea...

ceva sugestii pentru o comunicare mai prolifica?

Anonim spunea...

Sau poate tacerea ar fi cea mai buna comunicare din punctul de vedere al unora, mai ales al celor care au "fundul in doua luntrii"

Anonim spunea...

o alta incercare palida de a dezinforma si a pune toti oamenii nemultumiti intr-o postura proasta. sa reamintim locatarilor ca acesta strategie cu care e atat de familiara persoana care incerca sa improaste cu noroi orice om care indrazneste sa-si faca publice problemele cu o documentatie substantiala in spate (deja vede toata lumea ca nu sunt doar simple vorbe) este strategia cu care au incercat rcc sa obtina controlul total asupra complexului cu ajutorul catorva marionete. ce bine era daca nu existau acetsi aomeni nebuni care isi cer drepturile legale prevazute de contract si cei de la RCC puteau sa-si spele rufele in familie.

Anonim spunea...

WOOOW asta da strategie. RCC-ul in loc sa isi puna oamenii sa faca o copie dupa cartea tehnica (MENTIONAM O COPIE)sa o preadea asociatiei de proprietari pentru a putea inchide gura tuturor acestor "nebuni" incerca cu disperare sa discrediteze orice locatar care are curajul sa isi spuna public opiniile si nemultumirile in legatura cu ansamblul Jupiter. Asta da strategie de marketing. Bravo RCC.


PS: cel mai trist e ca toate aceste nemultumiri au in spate o baza solida dupa cum poate vedea orice om normal.

Anonim spunea...

Ei bine eu ca proprietar nu sunt de acord cu el, pentru ca scopul meu NU este sa fac rau rcc-ului (sa ma razbun) ci sa rezolv problemele care mai sunt de rezolvat in complex.

Ar fi bine totusi sa treaca timpul si sa-i strangem toti mana celui ce a creat blogul, pentru ca vom constata ca blogul ne-a rezolvat problemele, dar din pacate acest blog nu reprezinta decat niste CONFLICTE PERSONALE.

Anonim spunea...

Sugestiile pentru o comunicare mai buna sunt cuprinse in documentele publicate, adica documente oficiale trimise de asociatie catre institutii abilitate sa medieze: Inspectoratul de Stat in Constructii, Oficiul pentru Protectia Consumatorului, Pompieri, etc. conform legii.

Blogul nu aduce in plus fata de grupul de pe Yahoo decat posibilitatea de a face rau RCC-ului sub protectia anonimatului, ceea ce nu reprezinta scopul tuturor proprietarilor.

Anonim spunea...

ia fa-ne o lista vecina si spune-ne cine vrea puterea in complex si va pune in pericol "acoperirea", ce aveti de ascuns atat de grav oare?

Anonim spunea...

majoritatea comentariilor se refera strict la problemele existente si cred ca au o baza reala. VREM O POZITIE FERMA SI OFICIALA A RCC ASUPRA TUTUROR PROBLEMELOR MENTIONATE DE UN NUMAR MARE DE LOCATARI. CEL MAI SIMPLU LUCRU PE CARE IL FACE RCC-UL PENTRU A ALUNGA TOATE ACESTE DUBII ESTE SA OFERE O COPIE DUPA CARTEA TEHNICA ASOCIATIE DE PROPRIETARI PT A SE PUTEA FACE PRELUAREA LEGAL. DE CE SE TOT INCERCA DISTRAGEREA ATENTIE ??? DE CE RCC-UL EVITA ACEST LUCRU SI INCERCA PE TOATE FRONTURILE SA GRABEASCA O PRELUARE FACUTA CU OCHII INCHISI EVENTUAL DE OAMENII DE CASA AI COMPANIEI. DE CE SE ARUNCA CU NOROI ASUPRA ORICARUI LOCATAR CARE INDRAZNESTE SA DESCHIDA SUBIECTUL NERESPECTARII CONTRACTULUI (TEREN DE TENIS,SALA FITNESS, SAUNA, COUNTRY CLUB) SAU MENTIONEAZA UNDA DIN LISTA LUNGA DE PROBLEME EXISTENTE IN COMPLEX CUM AR FI INFILTRAREA APEI IN PARCARILE SUBTERANE (IN ACEST CAZ S-A INCERCAT DOAR SA SE STERGA URMELE CU VOPSEA SI SA SE IZOLEZE CU SMOALA PENTRU A ARUNCA PRAF IN OCHI LOCATARILOR IN VEDEREA GRABIRII PRELUARII)A CONDUCTELOR DE AERISIRE CARE NU FUNCTIONEAZA SI LISTA POATE CONTINUA. DE FIECARE DATA SE INCEARCA DISTRAGEREA ATENTIEI DE LA ACESTE PROBLEME GRAVE PENTRU CARE VOM SCOATE SUME URIASE DE BANI PESTE 2 3 ANI PENTRU EFECTUAREA REPARATIILOR DE RIGOARE???

PS:CONSIDER CA TOATE ACESTE PROBLEME SUNT CAT SE POATE DE REALE SI ARGUMENTE SUNT DIN PLIN. ASTEPT UN RASPUNS FERM DIN PARTEA COMPANIEI RCC LA SEDINTA DE JOI IN LOC SA CREEZE CIRCUL DE RIGOARE. DAR CA ORICE LOCATAR DORESC UN RASPUNS OFICIAL SI CAT SE POATE DE REAL.

Anonim spunea...

atentie dna filip A MITUIT pe cei de la inspectia in constructii pompieri si protectia consumatorului- in curand va vom da probele

Anonim spunea...

RCC a disponibilizat saptamana aceasta majoritatea salariatilor un prim pas in calea falimentului.Lipsa de profesionalism a managementului a dus la inchiderea saniterelor (Artemis, Hydra si Athos).

Anonim spunea...

Pai si aia care au dat banii?
TEAPA?
Nu am fost anuntati.

Anonim spunea...

Aia care au dat bani, trebuiau sa se gandeasca de doua ori inainte de a face asta; sunt zvonuri, ca la Arthemis, se doreste reziliarea tuturor antecontractelor.